Circuit in Romania cu masina

Daca tot e vara si frumos am zis sa profitam de zilele libere dar si de voucherele de cazare disponibile si am plecat o saptamana prin Romania. Circuitul nostru a inceput de la Cazanele Dunarii cu oprire la Orsova, Dubova , Cheile Nerei, Timisoara, Deva, Hunedoara, Alba Iulia, Sovata, Praid, Sighisoara, Brasov si pe Transfagarasan inapoi la Constanta. Ca deobicei excursia a fost planificata din scurt si cazarea a fost aleasa din ce era disponibil prin intermediul unei agentii de voiaj.

Ziua 1: plecat la drum pe drumurile patriei , unde dupa cum v-am zis si in articolul anterior despre drumetia spre Budapesta , lasa foarte mult de dorit si pierzi foarte multe ore in ambuteiaje. De la Constanta la Orsova am ales varianta Bucuresti – Pitesti – Rm. Valcea cu oprire la Targul Jiu. Imediat cum iesi de pe A1 la Pitesti incepe calvarul si nu se mai opreste pana la Timisoara cand revenim pe A1. Mai nou peste drumurile bune din Romania se pune pietris care nu e presat de utilaje , ci de masinile din traficul deschis circulatiei, pietris care iti face tandari capota si parbrizul – TARA DE CACAT!

Am ales varianta aceasta pentru a opri la Targul Jiu sa vedem sculpturile lui Brancusi. Prima surpriza neplacuta am avut-o cand am vazut ca mergeam spre Parcul lui Brancusi dar am trecut frumos pe langa Coloana Infinitului. Coloana e in alt parc in partea opusa a orasului fata de Poarta Sarutului si Masa Tacerii. Odata ajunsi in parc, vazut si pozat Poarta Sarutului si Masa Tacerii , am plecat in maxim jumatate de ora. Pot sa zic ca nu merita drumul pana acolo si sculpturile in sine sunt foarte….. neatractive si anoste. Operele lui Brancusi nu sunt scoase in evidenta si singurele informatii ca ar fi ale lui Brancusi sunt pe un mic panou portabil pus langa, stiti voi genul ala pe care se scrie meniul zilei la terase. Autoritatile Romane poate ar trebui sa faca o vizita la atelierul-muzeu din Paris al lui Brancusi ca sa isi faca o idee despre cum omagiezi o asemenea valoare.

[Citeste mai departe dupa poze]

 

Mergem mai departe la Orsova si Cazanele Dunarii. Orsova este unul din cele mai dragute orasele care le-am vazut pe la noi , pe faleza care se intinde la tot orasul este o placere sa te plimbi intotdeauna dar adevarata vedeta din zona, pe langa peisajul superb, este drumul recent renovat pe defileul Dunarii. Calitatea este excelenta si peisajele de la baza muntilor strapunsi de Dunare sunt superbe! Condusul pe  soseaua care se arcuieste pe langa munti si trece pe langa statuia lui Decebal , Portile de Fier si Manastirea Mraconia de unde privesti malul Serbiei de aproape este in topul meu a doua cea mai buna experienta de sofat dupa Transfagarasan. Am mers pe acest drum pana la Dubova unde aveam prima noapte de cazare la Pensiunea Melba. Pensiunea ofera conditii excelente , chiar nu am gasit nici un repros la aceasta unitate: camerele sunt spatioase , servirea si mancarea la restaurant foarte buna, au propiul ponton si piscina iar camerele au priveliste panoramica catre Cazanele Dunarii. Iar seara se dadea prin zona de mese de pe malul dunarii cu cantitati consistente de soluttie anti tantari.

[Citeste mai departe dupa poze]

 

Urmatoarea zi am pornit spre viaductul Mraconia de unde pleaca majoritatea tururilor pe apa cu barca sau salupa. Recomand turul cu barca care dureaza mai mult si au acces si in grote. Noi am mers la recomandare cu cei de pe site-ul http://incazaneledunarii.ro/   si nu am regretat. Pachetul costa 30 de lei de persoana si include plimbare pe apa la baza Chipului lui Decebal -> Mănăstirea Mraconia -> Cazanele Mici -> Golful Dubova -> Cazanele Mari -> Peștera Veterani -> Peștera Ponicova -> Tabula Traiană. Sper doar sa aveti parte de vreme mai buna ca noi 🙂

 

[Citeste mai departe dupa poze]

 

Continuam de la Orsova pe DN57B prin Cheile Nerei spre Cascada Bigar. Drumul este plin de serpentine periculoase si poate fi foarte obositor iar cascada in sine desi este frumoasa , este izolata si nu poate zice nimeni ca e spectaculoasa. Daca este in drum spre alte obiective puteti merge sa o vedeti , dar pentru a bate atata drum doar pentru ea, ramane la latitudinea voastra daca se merita. Exista la cascada si un mic traseu de 200 de metri catre o pestera , traseu pentru care trebuie sa platiti 6 lei de persoana …. japca tipica de Romania , trecem peste. PS: nici macar baie nu au acolo si la recomandarea paznicilor taxatori se merge acolo dupa gard in padurice sa va faceti nevoile , nu aveti cum sa ratati locul: e plin de hartie igienica si alte produse.  Dupa un lung drum prin Anina si Resita am ajuns pe seara si la Timisoara unde am innoptat.

[Citeste mai departe dupa poze]

 

In Timisoara am stat la Eurohotel , un hotel de 3 stele aproape de centru care pe hartie si din poze parea ok. Dar la fata locului dai de un bloc de nefamilisti convertit in hotel care lasa mult de dorit. Camerele proiectate fara baie de comunisti au acum in micul intrand intr-o parte un spatiu cu WC inghesuit si pe partea opusa un dus , separate de coridorul central prin usi glisante. Hotelul e deschis in 1992 si mobilierul este tot de atunci. Trecem peste aceste mici neajunsuri care nu sunt asa grave si coboram sa luam micul dejun. “Salonul de mese” sunt de fapt camerele sparte unde nu exista personal, si unde gasesti pe rafturi tavi deja pregatite cu tot felul de bunataturi gen: Corn 7 Days, feliute de sunca presata ambalate la oferta la 1.99 Lei , iaurt de o singura portie mai mult lichid si altele. Imi pare rau dar asa ceva pentru un hotel de 3 stele este inacceptabil. Am mancat cornul si am plecat spre centru.

Timisoara este un oras mare dupa cum stiti , are un aer de Bucuresti studentesc dar cu bulevarde late traversate de tramvaie , aerisite si ornate cu numerosi copaci. Nu am putut sa nu remarc numeroasele parcuri de pe langa Bega si pietele recent renovate din centrul istoric. Piata Unirii si a Libertatii seamana cu ce vezi prin Cluj sau Sibiu si e o placere sa te plimbi prin ele, dar zona renovata este relativ mica, pe restul strazilor din cetate, cladirile cu fatade ce stau sa cada pe tine imi aduc aminte de peninsula istorica din Constanta. Mostenirea grea comunista a stricat si ea peisajul, turnurile gri sunt vizibile pe fundal si fustele colorate din centru iti distrug destul de repede orice impresie buna de dinainte, asa ca am plecat mai departe.

[Citeste mai departe dupa poze]

Pe noul segment de autostrada A1 mergem spre Deva in conditii excelente pana se intrerupe autostrada la Dumbrava. Ne-am oprit la cetatea Deva , unde se urca cu telecabina (care e de fapt un funicular) si unde era o coada destul de mare. Accesul in cetate este gratuit daca urci pe jos , iar cu telecabina o calatorie dus-intors costa 10 lei. Cetatea in sine este de fapt o carcasa goala a zidurilor exterioare renovate. La fel ca si la Enisala , odata ce ai facut o tura rapida pe langa ziduri, ai cam vazut tot si pleci. Un plus pentru privelistea de sus spre munti , ca spre orasul gri nu e chiar frumoasa. Mergem mai departe spre Hunedoara. Inainte de a ne opri la castel am oprit aleatoriu la un restaurant sa mancam in centrul orasului. La Restaurant Rustic  din Hunedoara am mancat cele mai bune costite ever , recomand cu cea mai mare placere oricand si oricui.

Am revenit la Castelul Corvinilor dupa 3 ani. De la ultima vizita din 2014 se vad imbunatatiri , s-au deschis si sectiuni noi ale castelului si organizarea din fata castelului este mult mai buna. Un mare minus totusi pentru faptul ca singura parcare amenajata langa castel este cu plata iar accesul in castel in lunile de vara este de 25 de Lei de persoana – o suma foarte mare pentru ce ofera acest obiectiv asa ca dupa vizita mergem mai departe spre Alba Iulia.  PS: feriti-va de baia din castel cu orice pret!

[Citeste mai departe dupa poze]

Alba Iulia , singura cetate unde nu am nimic de reprosat. Toata renovarea s-a facut ca la carte si cu gust incepand de la materiale , finisaje,mobilier urban, cosuri de gunoi abundente, fatadele cladirilor din cetate si pana la evenimentele si personajele care le vezi la interior. Aici ne-am revazut cu prieteni dragi si cu indrumarea lor am vazut un bar foarte frumos din “santurile” cetatii. Am prins si schimbarea de garda de la poarta cetatii si ca nu zica lumea ca laud prea mult un loc, o sa ma iau de organizarea schimbarii de garda: unul din calutii aia frumosi si-a facut nevoile pe strada pietonala din fata cetatii iar turistii au trebuit sa ocoleasca balega. Foarte,foarte tarziu a venit cineva sa curete acel loc. Vom reveni oricum cu placere in acest loc. Nici cazarea de aici la complexul Vila Elisabeta nu a fost deloc rea, conditiile si camerele aici sunt excelente, singurul minus ar fi locatia relativ indepartata de oras. Mergem mai departe spre Sovata.

[Citeste mai departe dupa poze]

Drumurile bune au ramas in urma, de acum mergem greu si incet pe denivelari, santiere, localitati dese si pline de soferi kamikaze care intra in depasiri fara vizibilitate. Am vrut  sa ne cazam in Sovata dar fiind varf de sezon a fost imposibil, asa ca ne-am multumit cu cazare in localitatea invecinata Praid. Aici am stat la veritabilul Hotel Praid , un hotel comunist de doua stele unde timpul parca a stat pe loc. Aici ti se da o telecomanda care nu merge de la receptie, mobilierul si WC-ul sunt cam aceleasi de pe vremuri, ospatarul iti aduce nota scrisa cu pixul pe foaie si seara iti taie curentul. In Praid vii doar pentru salina si pentru strand. Toata statiunea seamana cu Eforie Nord , strada principala e plina de gherete cu colaci conflabili , saltele , schaorma si colaci secuiesti.  Sa incep cu salina: biletul costa 30 de lei de persoana (la fel ca la mult superioara Salina Turda) , intri cu autobuzul , te plimbi cam 30 de minute prin cele doua caverne de sare , realizezi ca nu ai face si ca te-ai plictisit , te duci la baie unde ti se face rau de la mirosul ingrozitor si pleci de urgenta. Pot sa zic ca e japca si nu isi merita 30 de lei de persoana in nici un fel, cine vrea sa vada o salina frumoasa, curata si impresionanta mergeti neaparat la Tuda. Am iesit din salina si am gasit o terasa cat de cat ferita de zgomotul infernal de la soseaua principala si care avea si propiul generator de curent electric. Va anunt de acum ca prin aceste locuri tineretul cam bajbaie limba Romana asa ca aveti rabdare si vorbiti incet si rar ca sa va intelegeti cand va ia comanda.

[Citeste mai departe dupa poze]

Ziua urmatoare am pornit spre Sovata si ne-am oprit la gara veche unde era Mocanita pe aburi . Din pacate am ajuns aproape la fix si toate locurile erau ocupate, asa ca ne-am plimbat prin statiune pana la urmatoarea cursa de dupa amiaza. Sovata, desi are cladiri mult mai frumoase ca Praid, ofera cam aceasi atmosfera de Eforie Nord, un peisaj aglomerat de masini, multa lume si gherete de tip bazar cu articole de plaja si mancaruri, toate la preturi considerabil mult mai umflate la niveluri ridicole decat in Praid.  Plimbarea in jurul lacului Ursu este placuta , dar nu inteleg cum poate fi legal sa ingradesti tot lacul si sa pui taxa de acces 30 Lei de persoana pentru a face baie in apele lacului. Trecem peste, dupa amiaza ne-am intors la mocanita si de data asta am prins loc cam la limita, va recomand sa veniti cu mult timp inainte pentru a fi sigur ca prindeti loc. Plimbarea cu mocanita pe aburi este placuta , dureaza in total doua ore si un bilet dus intors costa 30 de lei de persoana. Partea proasta e ca mergi o ora dus pana la Campul Cetatii , acolo sta fix 10 minute cat intoarce locomotiva si inca o ora inapoi, nu exista baie sau posibilitatea de a cumpara racoritoare si trenuletul este semi-deschis, deci daca va prinde ploaia cum ne-a prins pe noi nu o sa fie o plimbare prea placuta.

[Citeste mai departe dupa poze]

 

 

Am plecat si de aici si continuat drumul spre Sud. Am avut si un scurt popas la Sighisoara unde am plecat repede datorita faptului ca era extrem de aglomerat din cauza festivalului medieval. In ultima seara de cazare am vrut sa stam in Sibiu, dar datorita unui festival, absolut toate hotelurile si pensiunile erau pline, asa ca am optat pentru innoptarea la Brasov. Aici am nimerit la Hotel Regal , care pot zice sincer ca e un e hotel nou excelent, cu camere mari si personal dornic sa ajute. Despre Brasov am tot vorbit si in 2014 si in 2012, este si va fi unul din cele mai frumoase orase din Romania iar acum in varf de sezon era ticsit de turisti, mai ales de straini. La terasele din centrul istoric cu greu gaseai o masa iar in Piata Sfatului se pregatea un concert si pentru cei cu inima tare puteau lua cina in aer pe platforma suspendata a celor de la “Dinner in the Sky”. Va recomand totusi sa evitati strada principala Republicii si sa mergeti pe numeroasele strazi laturalnice si ganguri din centrul istoric, unde veti gasti localuri inedite mult mai frumoase si accesibile. Dupa aceasta ultima noapte minunata am plecat spre Constanta traversand Carpatii pe Transfagarasan.

[Citeste mai departe dupa poze]

Transfagarasanul este de departe cel mai frumos obiectiv din Romania, in special pentru soferi. Peisajele de pe numeroasele serpentine sunt inegalabile. Din pacate traseul a cazut victima propiului succes si acum este atat de accesibil si populat cu melteni care isi aprind gratarele dupa ochi si  care formeaza cozi interminabile in unele zone si te fac sa te simti ca duminica dupa amiaza pe Valea Prahovei. Cozile mai ales in zona Balea Lac se datoreaza numerosilor tarani care parcheaza pe sosea la botul calului langa gherete , facand traversarea a doua autovehicule din sens opus, imposibila. Recomand acest obiectiv in lunile de toamna pana sa se inchida circulatia publicului.

In concluzie a fost un trip de 2030 de kilometri , adica vreo 600 de lei motorina , cu cazarea si cheltuiala depinde unde mergeti si de obiceiurile fiecaruia. Avem o tara frumoasa dupa cum stiti, dar pacat ca nu avem infrastructura necesara pentru a o savura, pacat ca in multe locuri unde mergi ca turist vor doar sa te jegmaneasca si te iau de prost, pacat ca legile nu sunt aplicate si civilizatia omului de rand in lipsa acestor legi decade spre legea junglei. Toate aceste aspecte iti schimba parerea generala si gustul de la finalul concediului si te descurajeaza sa te intorci inapoi in acele locuri sau sa recomanzi prietenilor.  Voi cu ce impresie ramaneti dupa un concediu in Romania?

Daca ti-a placut articolul , iti recomand si unul din celalte articole despre calatorii din lista de mai jos si Vezi de asemenea si pagina de Fb GarciaCalavera.ro  , care daca va place ii puteti da un like.

Vezi si alte calatorii / Check out other trips: Budapesta cu masina, Praga – vacanta de visExcursie Dobrogea: Enisala, Ibida, HistriaVacanta MadridDoua zile in Jacksonville USAParalia – Grecia cu masinaBrasov 12.2014Buzau quick stopLepsa & Vrancea countyChisinauNesebarBucharest weekends 2014 , Busan40 de zile in Cluj NapocaHunedoara CastleSingapore 2013Brasov 02.2014 , Istanbul 01.2014 , Cluj Napoca 08.2013 , Sibiu 07.2013San Pedro-Africa , Bucharest 2013 , Varna 2012 , Los Angeles 2012 , Budapest & Viena , Salerno , Cluj Napoca 2012 , Florenta , Brasov 02.2012 , Amsterdam , Antofagasta-Chile, Valencia , Lima-Peru , Bremen , Istanbul 2009 , Valletta , San Juan-Puerto Rico , Barcelona , Singapore 2010 , Los Angeles 2010 , Transilvania road trip , La Spezia , Bosphor by ship , Sydney , Melbourne , AucklandSan FranciscoTauranga

Alternative tourism: Detroit , Georgia , Burning gate of Turkmenistan , North Korea , Pripyat & the alienation zone   , Nouadhibou graveyard

Cum traieste cealalta jumatate / How the other half lives :  KarachiGuayaquil  , Lagos


Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Share daca iti place / Share if you like

One thought on “Circuit in Romania cu masina

  1. Sunt locuri in tara asta care iti lasa impresia ca timpul nu este universal. S-a oprit candva si nu stie nimeni cum sa-l porneasca. Cum spuneai intr-o alta postare, o tara frumoasa pacat ca e populata. Sunt locuri frumoase, sunt hoteluri bune, restaurante excelente numai ca trebuie sa sti sa le gasesti. De obicei pe TripAdvisor găsești ponturi bune, cel puțin asa am făcut in ultimele concedii si a fost ok.
    Keep up the good work, te citesc cu placere.

Leave a Reply