Thief 2014 Game Review

Unul din putinele jocuri noi pentru mine care am apucat sa le joc la vapor , daca nu chiar singurul , Thief continua o serie veche de jocuri FPS in care intri in pielea unui hot profesionist , numit Garrett. Tinand cont ca e visul umed al oricarui roman sa fure din casele oamenilor  , si sa castige bani usori intr-o noapte cat fac altii intr-un an , e usor de inteles de ce e atractiv jocul.

Actiunea se petrece intr-o versiune fictiva a Londrei Victoriene , o versiune mult mai macabra si intunecata , unde desi inca nu s-au inventat armele de foc , cumva mai toate casele sunt alimentate la o forma de curent electric , complet cu intrerupatoare and stuff.

Orasul este condus de un baron si de militia lui care controleaza prin frica majoritatea populatiei , cu exceptia hotului nostru care fura din casa baronului chiar din prima misiune fara nerusinare. Sa fii hot in aceasta perioada nu este usor , rabdarea ,umbrele si intunericul sunt cei mai buni prieteni ai jucatorului , comfruntarea directa cu garzile  nu este deloc recomandata , terminandu-se de cele mai multe cu moartea jucatorului.

Shipping-ThiefGame 2015-04-09 17-54-39-21 (Copy)

Maestrul Garrett are la o dispozitie multe gadgeturi pentru a isi usura munca , printre care sageti cu capete de apa pentru a stinge de la departare tortele , clesti pentru a taia firele de alarma sau sageti cu sfoara care se pot imfinge de grinzile superioare pentru a crea o cale de acces la ferestre care nu exista inainte.

Orasul desi arata frumos din punct de vedere vizual , este cam ciudat , garzile te vor vana chiar si pe strazile publice , te recunosc instant pe tine , dar pe ceilalti civili ii lasa in pace , nu ca ar fi prea multi civili in oras , de multe ori orasul pur si simplu pare abandonat , fiind destul de penibil sa vezi o executie a unui hot cu un public de doar 3 oameni. Si desi este amuzant sa cauti diferite trasee intunecate printre alei si acoperisuri ca sa eviti garzile , devine stresant cand trebuie sa traversezi in partea opusa a orasului pentru a incepe urmatoarea misiune.

Shipping-ThiefGame 2015-04-10 16-29-15-62 (Copy) Shipping-ThiefGame 2015-04-26 15-40-29-34 (Copy)

Dar partea buna este ca tot orasul este explorabil , oferind multe colturi intunecate care dau in zone ascunse , si multe locuinte la care se poate ajunge mai usor sau mai greu ce pot fi golite de valorice. La fel ca in Assasin’s creed personajul se poate catara pe diferite fatade , si cu ajutorul unui simt special poate vedea unde sunt diferite valorice si obstacole (aka Eagle Vision) .

Trebuie sa recunosc ca de fiecare data cand fortezi lacatul unei usi sau fereastra unei case si reusesti sa intri inauntru te simti ca in dimineata de Craciun si abia astepti sa vezi ce ti-a lasat Mos Craciun sub brad ….. sau in seif …. sau in rafturile mobilei … sau in compartimentul ala ascuns din spatele bibliotecii la care ajungi actionand o carte falsa. Este si mai mare satisfactia cand gasesti un tablou rar , sau o bijuterie superba de colectie , aceste piese fiind colectate si expuse in privat la ascunzatoarea lui Garrett din turnul cu ceas.

Shipping-ThiefGame 2015-04-10 16-30-05-11 (Copy)

Povestea este si ea destul de ok , Garrett find tras fara sa vrea in elucidarea misterului bolii mortale care a afectat mai tot orasul , antidotul fiind legat de implicatii in magie neagra , sora vitrega Erin si control politic. Desi misiunile principale sunt ok , si in modul liber esti destul de motivat sa cauti prada pentru a iti cumpara echipament mai bun , exista si probleme tehnice , mai ales cand vine vorba de sincronizarea vocii la cut scene-urile dintre misiuni , dar per total jocul este ok si il pot recomanda. Merita un 8 din 10.

Vezi si alte recenzii de jocuri / Other game reviews : Assasin’s Creed UnityWatch Dogs , Rome 2 – Total WarSleeping dogsBioShock InfiniteMetro 2033 Last Light , Deus Ex Human Revolution , Medal of Honour 2010 , Call of duty – Modern warfare 2

Shipping-ThiefGame 2015-04-26 16-41-02-17 (Copy)

Shipping-ThiefGame 2015-04-11 18-02-14-07 (Copy)Shipping-ThiefGame 2015-04-11 18-30-09-08 (Copy)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter