Proiecte comuniste abandonate dupa 89 de incompetenti

Stim cu totii ca multe proiecte de imfrastructura incepute de comunisti au fost abandonate si uitate imediat dupa revolutie pentru motive foarte ciudate , dar am ramas surprins sa aflu cat de multe sunt acestea , si cat de utile ar fi fost in ziua de azi in tara asta de cacat. Tinand cont ca in 1990 Romania avea datorii externe in valoare de 0 (zero) dolari , ca au fost achitate integral prin imfometarea parintilor nostri  si ceva miliarde de dolari cash in conturi care au disparut miraculos imediat dupa , multe din proiectele astea ar fi putut fi terminate foarte usor. Cam astea le-am putut gasi eu pana acum , care mai stie de altele contact me :

– Canalul navigabil Dunare- Bucuresti – la revolutie constructia era in proportie de 70% finalizata , cu port la 1 Decembrie , ecluze , poduri , etc , acum in 2011 s-a cam deteriorat tot si daca s-a mai apuca vreodata de reconstructie trebuie sa o ia cam de la zero

–  canal navigabil pe Olt pana la Slatina , un canal mai putin faimos in comparatie cu cel de la Bucuresti , dar la fel de real. Planul comunistilor era de a deschide navigatiei Oltul pe o distanta de 86 de kilometri pana la Slatina pentru a dezvolta regiunea industriala , primele vapoare urmau sa treaca pe acest canal in 1995. In ’89 santierul era tot pe undeva la 70% finalizat cand a fost abandonat fara nici un motiv. 5 din cele 6 ecluze amenajate in paralel cu barajele hidrocentralelor erau finalizate , acum datorita eroziunii accentuate pun in pericol barajele centralelor.

– canalul navigabil Siret – Baragan ,  alt canal cunoscut de putini oameni , proiectat si inceput de comunisti in 1987  , dupa revolutie constructia nu a fost abandonata ci s-a mai lucrat cu viteza melcului la el cu un buget tot mai mic de la an la an , pana in 2010 cand lucrarile au fost sistate de tot  , nestiindu-se cand si daca vor fi reluate. Canalul este acum construit in proportie de 30%. Acest canal este in interiorul tarii si urma a fi extins eventual pana la Bucuresti sau conectat la alta magistrala navigabila , si nu ar fi ajutat doar transportul de marfuri dar si agricultura datorita instalatiilor de  irigare adiacente.

– Legatura feroviara Ramnicul Valcea – Valcele , Comunistii aveau de gand sa umple golul din reteaua feroviara a tarii , si sa completeze segmentul greu de realizat datorita geografiei , pentru a realiza o legatura directa cu trenul intre Bucuresti si Sibiu , in prezent toate trenurile din directia aia trebuie sa ocoleasca pe valea prahovei pe la Brasov. Culmea e ca trenul chiar a circulat pe acest segment la un moment dat dar dupa revolutie s-a dorit finalizarea corecta a lucrarilor , chiar si modernizarea , dar intre timp santierul a fost abandonat. Masivul proiect ce include numeroase tuneluri (cel mai lung 2250 metri)  , viaducte de pana la 70 de metri inaltime si 1,5 km lungime , permitea trenurilor sa circule cu viteze de 160 km/h , astazi este intr-o stare de degradatie avansata  , calea ferata impreuna cu orice alt material valoros au fost furate.

– portul Constanta  , cel mai mare port din Romania , este de fapt neterminat , din satelit (google maps) se vede clar ca intre portul vechi si portul “nou” de la Agigea Sud este o gaura foarte mare de teren nedezvoltat , unde este si o insulita artificiala neterminata , zona folosita astazi ca cimitir de nave si barje. Planul prevedea noi terminale de diferite marfuri , astazi se vrea dezvoltarea acelei zone dar nu prea se mai motiveaza economic , in conditiile in care actualele terminale sunt subfolosite.

– extinderea metroului Bucurestean , desi lucrarile nu au fost abandonate , abia acum dupa vreo  22 de ani statul a fost in stare sa duca la finalizarea extinderea cu vreo 5 statii a unor magistrale , greul (saparea tunelurilor) fiind deja facut de comunisti , trebuind doar  construite statiile si utilarea tunelurilor. Asa comparativ , bulgarii dupa revolutie au construit de la zero vreo 19 statii pe 2 magistrale in Sofia  si se lucreaza din greu si  in momentul de fata la finalizarea lor si la a treia linie.

– nenumarate combinate siderurgice abandonate , printre care cel de la Calarasi , care la revolutie era construit 90% , fiind pozitinat strategic langa Dunare pentru o usoara alimentare cu minereuri dar si pentru a usura exportul materialelor finite , astazi numeri pe degete cladirile functionabile si angajatii

– centrala nucleara de la Cernavoda , da ,in caz ca nu stiati centrala este este de fapt un proiect nefinisat al comunistilor. Proiectul comunistilor inceput in anii 80 de fapt prevedea un numar de 5 reactoare nucleare care sa asigure in jur de 40-50% din necesarul de curent al natiunii. La revolutie nu functiona deloc , dar macar santierul nu a fost in intregime abandonat , abia in 1996 s-a dat in folosinta prima unitate , si a doua in 2007 , cele 2 unitati asigura cam 18% din totalul de energie in tara.  Se mai doreste finalizarea a inca 2 unitati in 2015-2016 dar nu se stie nimic sigur , contructia la unitatea 5 este in prezent sistata.

– coridorul rutier IV , un coridor ce consta in legarea tarii cu Europa de West inceput de comunisti , din care au apucat sa faca doar segmentul Bucuresti , Pitesti.  Analizele geologice , si proiectarea autostrazii erau deja realizate la revolutie dar au fost uitate , actualii guvernanti preferand sa dea banii pe alte studii , alte proiectari pe alte rute, etc.

– si ar mai fi multe altele de care nu stim noi

Vedeti de asemenea si pagina de Fb GarciaCalavera.ro  , care daca va place ii puteti da un like.

vezi si alte articole din Romania:  Legea fumatului in Romania , Propaganda ridicola a Constantei , RATC Constanta- o mare rusine a orasului , Cu masina la serviceANR – SSO EndorsementTrenuletul din parcul Tabacarie , Abuzul VodafoneMafia Navigatorilor ; Brevet ofiter punte 2011- cat a ajuns toata afacerea ; Legi locale , Taxi Constanta , Birocratia 2 , Black Friday , Policlinica 2 , ANR Bucuresti , Bancile in RO , Let’s do it Romania -But why? , Rovinieta in oras , Inmatriculare auto , Aviz psihologic , Proiecte abandonate dupa 89  , Sea service cadet , Joburile in RO , TVA-ul


Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Share daca iti place / Share if you like

2 thoughts on “Proiecte comuniste abandonate dupa 89 de incompetenti

Leave a Reply