Romania – tara mafiei – Navigator in Romania

Desi numai exista aproape deloc armatori romani , si sigur numai exista nave sub pavilion roman ,  statul roman reuseste in continuare sa  isi bage mana adanc in buzunarele la absolut toti navigatorii indiferent de rang , nava sau companie , si acest lucru il face prin intermediul ANR (Autoritatea Navala Romana) si CERONAV , combinatie dintre cele doua este o afacere foarte profitabila , un parteneriat facut in rai ,  si mai intra in hora si policlinica  CFR la mijloc pentru a face peisajul complet. Sa vedem pe ce mai aruncam banii degeaba:

-Incepand cu Ianuarie 2014 s-a dat o lege ca toti navigatorii sa isi preschimbe obligatoriu carnetul de marinar cu modelul nou , indiferent de valabilitatea lui. Diferenta dintre carnetul nou si cel vechi consta in eliminarea unei rubrici de caracterizare profesionala , o idee buna tinand cont ca sunt o gramada de comandanti handicapati in lume care pot sa iti scrie ce ii taie capul acolo , iar pe viitor oricine iti priveste carnetul va vedea ce au scris altii in urma. Caracterizarea aia este o chestie personala si comfidentiala si e bine ca au scos rubrica asta comunista imvechita. De ce greseala asta a fost rectificata tocmai in 2014 , si de ce se face pe banii nostri rectificarea  sunt intrebari greu de raspuns. Preschimbarea carnetului consta in mersul la ANR (usor daca esti din Constanta sau Galati , greu al dracu daca esti din tara) , statul la coada , achitarea sumei de 76 de lei (cam scump pentru o bucata de hartie cartonata)  si asteptarea carnetului nou care este eliberat in 10 (ZECE) ZILE LUCRATOARE , si cum programul de lucru cu publicul la ANR este de luni pana vineri intre orele 9-15 (6 ore cu jumatate de ora pauza de masa la 12 bineinteles) , asta inseamna fix 2 saptamani.

-Vizita medicala obligatorie despre care am mai vorbit in trecut , adica AICI , care odata de demult era valabila 5 ani , dupa s-a redus la 3 ani , si din 2014 e obligatorie la 2 ani pentru toti navigatorii si transportatorii din domeniul feroviar si rutier. Un scop nobil menit de a mentine un grad ridicat de siguranta al celor ce conduc diferite vehicule la fel ca in UE , diferenta in Romania fiind ca foarte putine firme deconteaza angajatilor aceste analize obligatorii care nu sunt deloc ieftine: 100 RON examenul psihologic , 130 RON set analize sange , 76 RON vizita cabinete (oftalmologie , neuro , interne , chirurgie , psihiatrie) , 40 RON radiografie pulmonara (la 4 ani) , 35 RON – EKG  (doar la prima vizita si la persoanele peste 40 de ani) , si multe multe ore pierdute prin policlinica. Si din cate am inteles se intentioneaza a se reglementa a se face anual aceasta vizita in viitorul nu prea indepartat.

– Cursurile IMO obligatorii conform functiei detinute si STCW , cursuri care se fac in Romania de singura institutie autorizata de stat (unde statul este de asemenea si actionarul majoritar) – CERONAV. Daca in Vest si chiar si in Est (e.g. Ucraina) ai de ales unde vrei sa iti faci aceste cursuri , la noi exista o singura institutie care dicteaza preturile dupa bunul plac. Si daca in alte tari dupa absolvirea unui curs primesti o certificare valabila pe viata (cu cateva exceptii in domeniul medical si electronic) , la noi absolut toate cursurile sunt valabile fix pe 5 ani , fiind nevoie sa fie reinnoite inainte de a expira , contracost. Tarifele la aceste cursuri variaza de la 300 RON pana la 3400 RON pe curs si dureaza intre 2 si 23 de zile. Aici intervine partea frumoasa si legatura cu ANR , brevetul si certificatul de capacitate sunt eliberate in baza cursurilor IMO obligatorii  conform STCW absolvite pentru functia detinuta si au perioada de valabilitate fix pana expira cel mai curand primul curs IMO. Adica daca brevetul tau depinde de 10 cursuri IMO , care le-ai facut dupa cum ai putut , brevetul iti va expira odata cu primul curs din serie care l-ai facut , moment in care iti refaci cursul si iti extinzi brevetul. Problema e ca deobicei ti se nimereste ca dupa inca un an sa iti mai expire unul din cursuri , moment in care reiei procesul. Merita mentionat ca o extindere a brevetului la ANR costa la ofiteri punte 137 RON (pentru o hartie A4 laminata cu o poza de a ta) si inca 10 zile lucratoare de asteptare.

Total cheltuieli de concediu pana acum:

-preschimbare carnet marinar …………………………………………………76 RON +

-vizita medicala ……………………………………………………………………346 RON  +

-actualizare 2 cursuri IMO+1 nou (SSD obligatoriu din 2014)  – 1.344 RON +

preschimbare si extindere brevet…………………………………………..137 RON

TOTAL……………………………………………………………………………….1903 RON*

* Suma nu include cheltuielile substantiale de transport , motorina/benzina intre diferitele institutii sau cazare pentru cei ce vin dinafara orasului , si reprezinta suma medie care o cheltui intre fiecare voiaj (mai sunt si exceptii).

Asa ca vant din pupa dragi colegi si mult succes si vointa viitorilor colegi.

Vedeti de asemenea si pagina de Fb GarciaCalavera.ro  , care daca va place ii puteti da un like.

vezi si alte articole din Romania:  Legea fumatului in Romania , Propaganda ridicola a Constantei , RATC Constanta- o mare rusine a orasului , Cu masina la serviceANR – SSO EndorsementTrenuletul din parcul Tabacarie , Abuzul VodafoneMafia Navigatorilor ; Brevet ofiter punte 2011- cat a ajuns toata afacerea ; Legi locale , Taxi Constanta , Birocratia 2 , Black Friday , Policlinica 2 , ANR Bucuresti , Bancile in RO , Let’s do it Romania -But why? , Rovinieta in oras , Inmatriculare auto , Aviz psihologic , Proiecte abandonate dupa 89  , Sea service cadet , Joburile in RO , TVA-ul

1

 


Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Share daca iti place / Share if you like

8 thoughts on “Romania – tara mafiei – Navigator in Romania

  1. de unde sa ia bani pentru ofiteri,amirali si contraamirali?legea este facuta de ei.cind iei carnetul de conducere poti sa faci pauza de condus 40 de ani si apoi conduci fara examinare la orice categorie. preturile sunt exagerate.

    • ofiter aspirant adica cadet , din cate tin minte a fost nevoie doar de cursurile basic si daca esti student la UMC sau ANMB ti se acorda din oficiu odata cu carnetul de marinar. Taxele aferente la ANR sunt destul de mici.

    • Salut , numai sunt la curent acum cu costul unui carnet nou. Acum sunt in voiaj si nu am cum sa verific la ANR. Iti trebuie sigur analizele medicale pentru functia dorita , si cartonasele de la Ceronav necesare functiei comform STCW.

    • Inainte era cam 2 saptamani perioada de asteptare , acum am auzit de la colegi ca din cauza congestiei la ANR dureaza si 30 de zile …ca na… Romania

  2. Asta,ca deobicei, datorita faptului ca stam ca oile,acceptand tacit orice ….am vazut cozi infernale la Ceronav,unii navigatori in tenisi rupti si trening de plastic,dar abia asteptand sa plateasca zecile de milioane pentru noile cursuri….ca asa trebuie,desigur…Cati dintre ei stiu ca angajatii din organizatiile de control portuar,pe banii astora,isi deconteaza concedii de zeci de mii de ron si tot felul de alte…beneficii.Dar nu-i nimic,peste 5 ani,cand cursurile vor costa 10 000 de dolari pachetul,ne vedem tot acolo,la ghiseu….ca nu-i asa ,daca merge…de ce nu…

Leave a Reply