Madrid Spania Review

[To view this article in English click HERE]

Desi am avut ocazia sa vad Spania in timpul voiajelor , imi doream de mult o vacanta in aceasta tara minunata ca sa o pot savura cum trebuie. Micile sederi si escapade prin Barcelona si Valencia au fost frumoase dar prea scurte , asa ca intre pauzele dintre cursuri am reusit sa evadez cu iubita 9 zile in capitala Spaniei, Madrid. Am zburat cu Wizzair din Bucuresti , si biletele luate cu o luna inainte au fost 100 de Euro de persoana. Cu Wizzair nu veti avea probleme atata timp cat respectati la litera limitele si conditiile companiei , mai ales cand e vorba de bagajele de mana admise pe zbor.

Am aterizat tarziu in tara si la gazdele noastre de acolo , carora doresc sa le multumesc din suflet pentru ospitalitate, si ne-am bagat direct la somn. Dimineata ne-am trezit cu o priveliste frumoasa a suburbiei Torrejon de Ardoz , care este un cartier nou de langa Madrid, un cartier linistit planificat si executat asa cum trebuie , plin de spatii verzi si parcuri unde era o placere sa te plimbi.

[Citeste mai departe dupa poze]

Desi suburbia este la aproximativ 30 de kilometri de centrul Madridului , se poate ajunge foarte usor in oras datorita sistemului de transport in comun foarte bine pus la punct care consta in trenuri suburbane care merg pe regim de metrou. Trenurile companiei de stat Renfe (un fel de CFR al nostru) au o frecventa de 15-20 de minute si arata impecabil, chiar si cele mai vechi un pic iar in zonele centrale acestea intra sub pamant si traverseaza tot orasul , fiind foarte similare cu cele RER din Paris. Pretul biletului variaza in functie de cate zone traversati , in cazul nostru un bilet costand 2,6 Euro pe calatorie , dar exista si cartele cu 10 sau mai multe calatorii mult mai avantajoase.  Am ajuns cu acest tren la statia Atocha , o statie imensa , care este principalul nod feroviar al orasului cu legaturi catre toate liniile Renfe , metrou si unde este si statia principala a trenurilor AVE de mare viteza catre alte orase din Spania. In principiu tot ce inseamna transport public in Madrid arata impecabil fiind in mare parte nou, si este bine pus la punct. [Citeste mai departe dupa poze]

De aici mai este doar o statie pana la Puerta del Sol , principala piata turistica din centrul istoric al orasului.  Piata strajuita de cladiri vechi este in permanenta plina de turisti din toate colturile lumii , de animatori si street perfomeri si de aici se poate merge pe jos catre toate atractiile din centrul orasului. Noi am luat-o pe strada pietonala Calle de Arenal , unde sunt numeroase magazine cu suveniruri , de haine , dulciuri si mai ales magazine cu mezeluri unde sunt expuse in vitrina cu mandrie numeroase sortimente de Jamon Iberic. Spaniolii au dezvoltat o obsesie pasionala pentru aceasta carne usor afumata , care iti este taiata felii direct de pe pulpa intreaga a unui porc, care pe cat de scumpa este pe atat de buna…. si cand zic scumpa ma refer la un pret orientativ de 100 de euro pe kilogram. [Citeste mai departe dupa poze]


Continuand drumul nostru , ajungem la Piata Operei urmand traseul caii pietonale care se infunda in maretul Palat Regal. Palatul este intr-adevar impresionant si serveste si azi drept resedinta pentru familia regala a Spaniei. Langa maretul palat este si mareata catedrala “de la Almudena” , unde au loc ceremoniile familiei regale. Catedrala care este si cea mai mare din Madrid se poate vizita gratuit , dar pentru a urca pe terasa domului se plateste o taxa de 5 euro. Pentru a vizita palatul regal de langa taxa este de 11 Euro. Tot in zona veti gasi si Plaza Mayor , care este un imens spatiu pietonal inchis pe toate cele 4 laturi de o cladire istorica neintrerupta , plina de terase si restaurante. Recomandarea mea este sa luati la pas numeroasele stradute inguste de pe langa principalele atractii, care nu doar ca sunt mai putin circulate si aglomerate dar ofera si localuri retrase si privelisti superbe de care in mod normal numai localnicii se bucura. [Citeste mai departe dupa poze]

Urmatoarea zi de la statia centrala Atocha am mers spre Parcul Retiro. Principalul si cel mai cunoscut parc al Madridului este pur si simplu imens , include 2 lacuri , o gradina botanica , teatru in aer liber si 2 galerii de arta. Aici veti gasi Palacio de Cristal , care este un mic palat facut aproape integral numai din sticla , unde sunt expuse (atarnate de fapt) oase de toate vechimile si marimile. Un pic mai sus este al doilea lac vegheat de sus de monumentul lui Alfonso. [Citeste mai departe dupa poze]

Iesind din parc pe langa Puerta de Alcala vedem palatul Postei, numit Palacio de Cibeles , o structura impresionanta care acum adaposteste primaria orasului Madrid. Imediat de langa incepe si Gran Via , un fel de Calea Victoriei la ei, pe care se pot admira cateva din cele mai frumoase cladiri ale orasului “nou” din epoca de aur a Madridului imperial.  Tot aici am gasit numeroase restaurante cu specializare de fructe de mare si alte bunataturi. Un meniu stufos aici se poate gasi si la 15 euro daca cautati putin.  Toata zona centrala este plina de parcari subterane , piatete pietonale , piste de biciclisti iar trotuarul aici este sfant si deobicei mult mai lat decat partea carosabila a strazii. Autoritatile descurajeaza mersul si venitul cu masina , iar rezultatele se vad. Sincer nici nu vad de ce ai face asta, tinand cont ca ai o statie de Renfe sau metrou langa tine oriunde ai fi. [Citeste mai departe dupa poze]

Ziua de dupa am dedicat-o vizitarii stadionului Santiago Bernabeu. Spaniolii au transformat casa clubului Real Madrid intr-o adevarata atractie internationala. Turul costa 19 Euro de persoana dar merita , cuprinzand toate culisele stadionului si recunosc ca e bine al naibii sa stai pe bancheta antrenorilor de langa teren. Istoria si realizarile clubului sunt prezentate intr-un tur interactiv iar galeriile ce adapostesc nenumaratele trofee sunt impresionante. Un must see pentru orice fan al fotbalului. [Citeste mai departe dupa poze]

Stadionul este situat in partea cea mai noua a orasului , langa centrul financiar. Mergand mai departe ajungem la Puerta del Europa. Aici veti gasi 2 dintre cele mai inclinate turnuri din lume ,o realizare inginereasca impresionanta din orice punct de vedere. Ar fi fost frumos totusi sa te lase sa si urci in unul din cele 2 turnuri dar din pacate sunt destinate exclusiv uzului comercial. Imediat langa este si zona Cuatro Torres Business Area , un ansamblu de 4 zgarienori, care sunt cele mai inalte cladiri din toata peninsula Iberica. Desi centrul financiar al Madridului nu poate concura ca numar de zgarienori cu La Defence din Paris sau The City din Londra , este totusi mult mai aerisit si incanta la fel de tare fanii arhitecturii moderne. [Citeste mai departe dupa poze]

Urmatoarele 2 zile am avut noroc ca gazdele noastre sa fie libere si am mers toti in cateva orasele turistice din vecinatatea capitalei. Am inceput cu Toledo , un oras medieval situat la 60 de kilometri de Madrid care este pur si simplu superb. Daca credeti ca Sighisoara este frumoasa , trebuie neaparat sa vedeti ce e acolo. Cetatea prezervata foarte bine de pe varful dealului este inclusa in patrimoniu Unesco , si este cel mai cunoscuta pentru faptul ca de aici a pornit recucerirea peninsulei de catre crestini de la Maurii musulmani, cu o mie de ani in urma. Catedrala mare catolica din Toledo care combina stilul gothic cu elemente arabe este un deliciu ochilor.  [Citeste mai departe dupa poze]

A doua zi am mers in directia opusa fata de Madrid , la castelul Manzanares el Real , unul din multele castele medivale restaurate, care este un castel cam de marimea lui Bran. Am remarcat faptul ca aici veneau fara intrerupere camioane scolare cu elevi in excursie , iar acestia aveau parte de o printesa care le arata si vorbea prin tot castelul despre istoria lui si a zonei … o activitate extrascolara foarte buna si frumoasa as putea zice. De aici am mers la statiunea de iarna Navacerrada , dar din pacate zapada lipsea cu desavarsire , fiind inlocuita de frig si ceata groasa, asa ca am continuat drumul spre frumoasa Segovia. Ca si Toledo , Segovia face parte din Unesco si este un oras dezvoltat de Romani. Apeductul inalt construit de acestia vegheaza deasupra orasului si azi si este una din principalele atractii , la fel si catedrala catolica construita mai tarziu in timpul recuceririi peninsulei de catre crestini.  Trebuie sa recunosc ca aceste orasele medivale mi-au placut cel mai mult din vacanta si nu pot decat sa imi imaginez cum ar arata si la noi daca ar fi restaurate cum trebuie cetatile noastre. Aici cam peste tot in orasele medievale , traficul auto este sever restrictionat sau interzis , turistii care care aleg sa vina cu masina isi lasa masina in afara zidurilor cetatii , sau in una din parcarile subterane de sub cetate,  se pare ca la ei se pot construi parcari si autostrazi subterane sub orice , pe cand la noi se surpa imediat.  [Citeste mai departe dupa poze]

 

La fel si in Madrid , se pare ca adevaratele realizari ale orasului sunt cele care nu se vad: pe langa orice obiectiv turistic , traficul auto si parcarile au fost mutate subteran sub acele obiective, fara nici o problema se pare. Pe langa raul orasului pe splai, tot traficul auto care mergea odata paralel cu raul, a fost ingropat sub rau cu mare efort , rezultand niste spatii largi, deschise, pietonale pe faleza raului , mai multe detalii aici.  Imaginiti-va o secunda cum ar arata Splaiul Dambovitei la Bucuresti daca tot traficul auto ar fi mutat sub rau…. Nici un repros nici la autostrazile tarii , care sunt foarte multe. Spania , care in anii 90 nu era prea departe de Romania , are azi cei mai multi kilometri de autostrada din Europa , majoritatea construiti pe banii UE  , si majoritatea se intersecteaza la Madrid. GPS-ul a fost sfant si aici.  [Citeste mai departe dupa poze]

In ultima zi am vizitat parcul de distractii “Parque de Atracciones de Madrid” , care desi nu era deschis in totalitatea datorita sezonului rece si desi cam ploua in ziua respectiva tot atragea clienti. Aici am gasit cateva din cele mai tari roller coastere in care m-am dat , dar parcul are atractii pentru toata familia si pentru orice categorie de varsta. Recomand de asemenea un show Flamenco , preturile sunt destul de piperate dar merita fiecare Euro prestatia. [Citeste mai departe dupa poze]

In concluzie , Spania este o tara foarte frumoasa , in care lumea nu isi bate capul cu faptul ca e criza si alte chestii de genul , ei isi vand in continuare de modul lor de viata si de munca, cu pauze de siesta dupa amiaza. Nu au mare lucru in plus fata de noi si nu au realizat sau construit ceva incredibil , dar micile detalii gen iti iei bon de ordine chiar si la piata in aer liber sau faptul ca nimeni nu parcheaza pe unde are chef  …. sau faptul ca la un cartier nou mai intai se construiesc utilitatile si strazile si dupa casele si blocurile fac diferenta. Pur si simplu au facut ce trebuia si cum trebuia la vremea potrivita. Am putea avea si noi tot ce au ei daca nu s-ar fura si nu si-ar vedea fiecare doar de bunul propiei piei bineinteles. Simplu nu? pe cat de simplu pare , pe atat de complicat e.  Intre timp, noi si ai nostri mergem in continuare la ei sa le facem munca de jos si din pacate , dupa cum am vazut de mai multe ori prin tren, sa ne remarcam ca scandalagii si indezirabili.

Daca ti-a placut articolul , iti recomand si unul din celalte articole despre calatorit din lista de mai jos si Vezi de asemenea si pagina de Fb GarciaCalavera.ro  , care daca va place ii puteti da un like.

Vezi si alte calatorii / Check out other trips : Vacanta PragaVacanta MadridDoua zile in Jacksonville USAParalia – Grecia cu masinaBrasov 12.2014Buzau quick stopLepsa & Vrancea countyChisinauNesebarBucharest weekends 2014 , Busan40 de zile in Cluj NapocaHunedoara CastleSingapore 2013Brasov 02.2014 , Istanbul 01.2014 , Cluj Napoca 08.2013 , Sibiu 07.2013San Pedro , Bucharest 2013 , Varna 2012 , Los Angeles 2012 , Budapest & Viena , Salerno , Cluj Napoca 2012 , Firenze , Brasov 02.2012 , Amsterdam , Antofagasta , Valencia , Lima , Bremen , Istanbul 2009 , Valletta , San Juan , Barcelona , Singapore 2010 , Los Angeles 2010 , Transilvania road trip , La Spezia , Bosphor by ship , Sydney , Melbourne , AucklandSan FranciscoTauranga

Alternative tourism: Detroit , Georgia , Burning gate of Turkmenistan , North Korea , Pripyat & the alienation zone   , Nouadhibou graveyard

Cum traieste cealalta jumatate / How the other half lives :  KarachiGuayaquil  , Lagos


Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Share daca iti place / Share if you like

Leave a Reply