Cluj weekend trip si Electric Castle

[ENGLISH version of this article  available , just click HERE]

Dupa aproape un an am zis ca e timpul sa revad Clujul si  ce ocazie era mai buna sa mergi incolo daca nu in perioada Electric Castle festival. Nu am mers neaparat pentru festival dar tinand cont ca in ziua a patra a festivalului canta Prodigy parca imi facea cu ochiul.

Drumul a fost lung si in Romania dupa cum bine stiti infrastructura e in continuare la pamant . De la Constanta la Cluj Napoca sunt doar 687 de kilometri din care daca includ si noua sectiune de autostrada de la Sibiu la Sebes ajungem la aproape 400 de kilometri de autostrada , dar datorita sectiunii critice pe valea Oltului de la Pitesti la Sibiu unde se merge pe o banda pe sens si drumul este foarte aglomerat cu Tiruri , am ajuns sa facem cu tot cu pauze aproape 12 ore pe drum.

P1020239 (Copy) P1020259 (Copy)

Ajunsi tarziu in Cluj , dupa atata drum ma asteptam sa pic lat in pat , dar aparent aerul de munte si racoarea de afara au dat forte proaspete de iesit in oras. Asa ca insotiti de gazda noastra , careia vreau sa ii multumesc frumos pentru gazduire si ospitalitate am taiat-o spre centrul orasului. Ne-am oprit la cafeneaua Le General , care inauntru e foarte galagioasa dar in schimb daca prinzi masa pe balconul generos al cladirii vechi care da spre Bulevardul Eroilor vei avea parte de o sedere foarte relaxanta. De-a lungul noptii am facut o vizita si la Bulgakov ca sa salutam etnicii maghiari si un pic pe la Caro , unde nu am mai stat mult ca o dadea deja spre rasaritul soarelui. Si bineinteles ca sa fie tacamul complet , dis de dimineata dupa atata clubbing trebuia sa ne oprim si la o gustare . Gustarea nu puteam sa o mancam ca oamenii acolo la masa , ci trebuia o caram pana sus pe deal la cetatuie , o idee nu prea buna cand pici de somn , dar ala care a zis ca mananci  mai cu pofta dupa ce faci efort , mare dreptate avea. Si orasul vazut de sus in timp rasaritului soarelui ce iti trezeste amintiri nostalgice , a fost un bonus bine primit.

Cluj at sunrise

Urmatoarea dimineata ( adica pe la 12 ) dupa o cafea la terasa gazdei , o terasa magica unde te simti ca la munte desi este intr-o zona prestigioasa a orasului , am luat-o la vale spre Gradina Botanica Alexandru Borza . Nu pot sa zic ca sunt un fan prea mare al acestei atractii , dar trebuie sa recunosc ca sectorul montan chiar te face sa te simti ca in inima muntilor , si pentru cateva secunde cand urmezi poteca pe langa parau te deconectezi total de oras.

Prin Cluj ce sa va zic , dupa ce l-am luat la pas , pozat si analizat cat am  locuit pe acolo am tot vorbit despre el aici , sau in in vizita aici si aici , pot sa zic ca a ramas la fel de frumos , si este intr-un proces continuu de inbunatatire , de la ultima vizita am observat ca bulevardele centrale au fost asfaltate , trotuarele imbracate intr-un pavaj de granit foarte decent , cablurile suspendate sunt aproape inexistente in centru , iar prin zonele periferice se lucreaza la greu la ingroparea cablurilor , modernizarea trotuarelor si crearea de piste pentru biciclisti . Si evenimentele publice sunt in continuare prezente , in Piata Unirii a fost de exemplu opera in aer liber Sambata  seara si langa o expozitie de …ceva , so what can I say , good job Cluj and keep going like this.

P1020273 (Copy)

Cluj centre

P1020308 (Copy)

Old Cluj

Dupa asa culturalizare am decis ca e momentul sa mergem pe Piezisa sa ne intalnim cu cunostintele din oras si sa inceapa sa curga bauturile revigorante. Bineinteles ca dintr-o seara la cafea cumva am ajuns inapoi acasa pe la 4 dimineata. Tin minte ca am vazut si o cafenea foarte frumoasa langa Piata Unirii , la Yolka , un local original foarte tare.

Duminica inca nu eram suta la suta comvinsi ca mergem la Electric Castle Festival .  Am vazut toti pozele si glumele facute pe seama noroiului din prima zi a festivalului …. unii chiar au scris articole pe blog despre asta desi nu au fost in zona ,  dar tinand cont ca vineri si sambata a fost soare si vreme buna am zis ca nu are cum sa fie prea rau. Telefonul de confirmare ca vor veni si 2 persoane minunate din zona Clujului cu noi a fost ultimul argument. Asa ca zis si facut , spre 7 – 8 seara am luat-o spre statia de autobuz.

P1020314 (Copy)

Cluj Arena

Deci , pentru a ajunge la  Electric Castle se merge la Cluj Arena si de acolo pleaca la fiecare 10 minute cate un autobuz catre satul Bontida , unde este castelul Banffy , gazda festivalului. Biletul de autobuz costa 7 lei. Cand te dai jos din autobuz daca nu ai vedea 2 biserici catolice si protestante jur ca nu ai fi putut face diferenta intre satu ala si Vama Veche. Lume multa , terase rustice unde sfaraie micii , alimentare non stop , si multa multa lume cu voie buna , atmosfera aia unde fiecare se imbraca cum vrea si face ce vrea. O diferenta notabila totusi , la terase baga muzica electronica , si pe gratare alaturi de mici si carnociori sunt si colaci secuiesti. Dupa ce treci de toata nebunia din zona statiei de autobuz la capatul strazii se vede o lumina puternica , spre care trebuie sa mergi. Acolo esti intampinat de o zona de Check In , stiti voi de aia ca la aeroport , de unde iti cumperi biletul. Acesta costa 149 de lei pe o zi , sau daca ai prins la inceput poti plati 300 de lei pentru toate 4 nopti. Si la fel ca la aeroport , dupa ce ti-ai validat biletul si primit bratara , trebuie sa treci de niste porti masive unde te controleaza niste oameni la fel de masivi , atat pe tine cat si bagajul tau. Imediat dupa intrare am fost intampinati de una din voluntare care ne-a explicat cum sta treaba cu cardul de credit , si ne-a sugerat sa ocolim castelul daca vrem sa ajungem la scena mare pentru a evita aglomeratia din fata…. lucru care evident nu l-am facut si am pierdut vreo ora traversand multimea din fata scenei mari :). Dar macar am ascultat cand vorbea de faza cu cardul. La festival nu se lucreaza cu bani cash din motive evidente , ci se cumpara un card de la tarabele speciale , cardul costa 6 lei si se poate returna cand pleci , si pe card iti poti baga cati bani vrei tu si consideri ca vei cheltui , si la toate barurile si tarabele cu mancare din incinta festivalului vei plati cu acel card. O idee super buna pot sa zic , mai ales ca la toate tarabele ai si punct de verificare credit , si poti oricand sa iti alimentezi cardul cu mai multi bani. Dupa inca o ora de manevre periculoase prin multime ne-am gasit si noi un loc bun sa stam la Prodigy. Prestatia live a fost pe masura asteptarilor , dar prestanta de dupa a celor de la Sigma mi s-a parut mai interesanta. Festivalul are 5 scene in total dispersate pe domeniul castelului ,fiecare cu artistii si muzica lor , si intre scene gasesti trambuline , leagane si o gramada de chestii fun cu care sa iti ocupi timpul. Atmosfera a la Vama Veche continua , desi numarul de dubiosi ciudati pe metrul patrat de la festivalul asta depaseste orice asteptari , probabil doar la astfel de festivaluri vei da in scurtul drum catre baie de unul imbracat in pijamale de tigru , un roaker cu 3 dinti in gura si o ingerasa cu mainile si genunchii plini de noroi ….pentru ca na , se mai intampla….

P1020322 (Copy)  P1020331 (Copy)

Electric Castle

La festival nu ai voie sa aduci bautura de afara , si inauntru preturile nu erau chiar de vama , pe langa taxa de acces de 149 de lei , trebuie sa platesti de pe card 7 lei pe o doza de Becks , 8 lei pe un shot foarte foarte mic de tarie , si un kebab vreo 17 lei.

Timpul a trecut foarte repede si curand urma sa se faca zi , asa ca ne-am pus frumos si noi la coada catre autobuze care deja se intindea pe kilometri buni. Am incercat noi si varianta cu taxiul dar sa dai 100 de lei pana in cluj nu parea o afacere foarte buna. Desi autobuzele zburau non stop intre oras si festival tot am stat vreo ora buna la coada. Partea buna era ca toti din jur erau inca in party mood si a trecut destul de repede timpul.

E un feeling destul de aiurea sa ajungi luni dimineata la 7 in oras si sa te uiti la toti cum se duc la munca cand tu esti rupt de somn dar inca iti mai canta un ritm de Jamaica in urechi. Luni nu am plecat direct catre Constanta ci am acceptat invitatia cuplului cu care am fost la festival de a ramane si la ei o noapte in minunata Alba Iulia , neavand altceva mai bun de facut , bineinteles ca am acceptat , dar despre Alba Iulia va voi povesti alta data deoarece orasul merita un articol propiu. Savurati restul pozelor din galeria de mai jos si va astept parerile oricand.

Vezi si alte calatorii / Check out other trips : Paralia – Grecia cu masinaBrasov 12.2014Buzau quick stopLepsa & Vrancea countyChisinauNesebarBucharest weekends 2014 , Busan40 days in Cluj NapocaHunedoara CastleSingapore 2013Brasov 02.2014 , Istanbul 01.2014 , Cluj Napoca 08.2013 , Sibiu 07.2013San Pedro , Bucharest 2013 , Varna 2012 , Los Angeles 2012 , Budapest & Viena , Salerno , Cluj Napoca 2012 , Firenze , Brasov 02.2012 , Amsterdam , Antofagasta , Valencia , Lima , Bremen , Istanbul 2009 , Valletta , San Juan , Barcelona , Singapore 2010 , Los Angeles 2010 , Transilvania road trip , La Spezia , Bosphor by ship , Sydney , Melbourne , AucklandSan FranciscoTauranga

Alternative tourism: Detroit , Georgia , Burning gate of Turkmenistan , North Korea , Pripyat & the alienation zone   , Nouadhibou graveyard

Cum traieste cealalta jumatate / How the other half lives :  KarachiGuayaquil  , Lagos